I den här bloggen samlas spretiga infall och kreativa idéer


lördag 27 april 2013

Klumpe Dumpedump

Idag hittade jag en bok där min mormor skrivit ner recept: en skatt för en kostvetare!
 

Korv och Sylta - Alva Brunnberg
I slutet av boken har min morbror gjort en skrivövning om Klumpe Dumpedump. Helt underbart! Jag tror han var ungefär 8 år när han skrev.
- - -
Klumpe-Dumpedump
Gamle jätten går och kliver långt på sina fötter
Snår och törnen honom river han är sjuk och trötter
Långt han har till bergets truga
Solens strålar blir så stuga
Klumpe-Dumpe-Dump
Klumpe-Dumpe-Dump
Klumpe-Dumpe-Dump
Klumpe-Dumpe-Dump-Dump
Klumpe-Dumpe-Dump-Dump
 
KAG Stålbrandt 11.4.40
- - -
Allra sist i boken har min andra morbror, Lars, ritat av sin mamma.
Ett fantastiskt tidsdokument.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar