I den här bloggen samlas spretiga infall och kreativa idéer


onsdag 21 augusti 2013

Förändring

När sommaren var som varmast la jag in en extra växel, fick tunnelseende och skrev faktiskt färdigt min avhandling! Nu är den på tryck och nästa vecka ska jag få den. På fredag den 30 augusti ska jag "spika", det innebär att avhandlingen blir offentlig. Då ska jag gå med tio exemplar till Carolina Rediviva, dessa kallas pliktexemplar. Sedan ska jag gå till Universitetshuset och på en särskild anslagstavla spika upp ett "spikblad" med uppgifter om vad avhandlingen handlar om och när disputationen ska ske. Egentligen räcker det att jag lämnar in de tio exemplaren, men att spika på Universitetshuset är en rolig Uppsalatradition som jag tänkt vara en del av.
Men innan det sker en del annat nytt, som påverkar fler än bara mig. Jag har fått jobb! I Kristianstad! Till min stora glädje ska jag få vara en del av utbildningen av framtidens HK-lärare och kommer därför att veckopendla till Skåne. Redan på måndag börjar jag, så "semestern" har blivit väldigt kort.

Skrivandet tog helt över min sommar och därför har jag knappt hunnit med något annat. Nu börjar det rycka i händerna efter att få göra något annat. Har börjat virka på en väska lite smått, men tiden får utvisa om jag orkar slutföra det projektet. Kanske det blir tid på tågresorna att vara kreativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar