I den här bloggen samlas spretiga infall och kreativa idéer


måndag 4 maj 2015

Karta + broderi

Skånes hemslöjdsförbund har utlyst en aktivitet som jag anmält mig till: Kartlägg ditt broderi! Det handlar om att i valfri teknik brodera en ruta av Skånes karta. Jag valde (naturligtvis) den bit där Yngsjö ingick och nu går jag och funderar på hur jag ska sy.
Grundmaterial
Antingen blir det en färgsprakande ruta med glitter och glam, som en sorts tolkning av mina förväntningar och förhoppningar inför flytten. Eller så blir det ett broderi i vitt eftersom Yngsjö till mångt och mycket är et sorts oskrivet blad för mig - något nytt och okänt. Eller så gör jag något fantasirikt med ett monster i havet, ett fantastiskt fantasiflygplan vid flygplatsen...

Som tur är kom jag ihåg att inte ta med alla broderigarner när pyssel- och handarbetsgrejer packades förra veckan. För nu är den igång, den stora packningen. Den 12 juni är det vi som drar söderut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar