I den här bloggen samlas spretiga infall och kreativa idéer


lördag 1 juni 2013

Experiment

Jag drar runt på alltför många kilon på min kropp. Det här stör mig särskilt mycket vid vissa tillfällen, till exempel när jag ska gå på promenad (jag orkar inte så långt som jag vill och får lätt ont i någon led) eller när jag ska handla kläder (en trist aktivitet som blir än tristare av att det finns så lite att välja på).

Den senaste veckan har jag provat periodisk fasta för att se om det kan vara något för mig. Jag har gjort så att jag äter middag men resten av dagen enbart dricker olika saker. Jag har alltid gillat att fasta (tre eller fem dagar). Det är känslan av lätthet som infinner sig efter ett par dagar som jag har gillat, och hur mat sedan när man brutit fastan smakat så fantastiskt mycket mer. Jag har inte gillat att jag fått ont i huvudet och frusit.

Den variant jag testar nu innebär att jag dricker morotsjos och välling till frukost, buljong till lunch och en kopp kaffe någon gång under dagen. Kanske ett till glas jos någon gång. Framåt kvällen har jag ätit ett äpple och sen middag tillsammans med familjen.

Efter att ha testat några dagar (fem) så är jag väldigt nöjd. Jag har gått ner i vikt lite grann (även om jag vet att det mest är vatten precis i början är det en fin belöning att se direkta resultat). Jag fryser inte. Jag har inte ont i huvudet. Jag får äta (tugga!) något varje kväll.

Min plan är att testa i två veckor och sedan göra en ordentlig utvärdering. Håll tummarna!

2 kommentarer:

  1. Absolut! Ska jag hålla tummarna! lycka till

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna! Har kämpat hela livet med detta. Men det senaste året har jag gått ner 15 kg med träning och riktig mat.Jag jublar och mår bra. Heja dig!!!!

    SvaraRadera