I den här bloggen samlas spretiga infall och kreativa idéer


tisdag 7 januari 2014

Doftmotsatser

På matbutiken där jag handlar i Kristianstad hittade jag en burk med "Kav original Chai" med vaniljsmak. Genom att blanda det väldoftande pulvret i burken med hett vatten fick jag en varm och söt dryck som smakade vanilj och lite kanel.
Efter att ha njutit av denna vällukt tog jag mig an en desto mindre angenäm uppgift: att få bort en obehaglig stank i badrummet.

Kranen till mitt badkar har droppat och i höstas var en rörmokare här och fixade till det problemet. En liten tid efter detta började det lukta väldigt illa. Jag vet inte om det avbrutna vattendroppandet och stanken hänger ihop - oavsett vilket måste jag göra något åt saken.

Mitt badkar är inmurat och har kakel på framsidan med en liten gallerförsedd lucka in till avloppet. Så här ser det ut:
Nu har jag hällt kokande vatten och bikarbonat ner i avloppet och hoppas att den obehagliga lukten ger med sig.

1 kommentar:

  1. Hej, i vilken matbutik kan man få fatt på teet? Mvh Malin (Malin.fabian@hotmail.com)

    SvaraRadera