I den här bloggen samlas spretiga infall och kreativa idéer


tisdag 1 april 2014

Spridda skurar

Jag pendlar nuförtiden: bor i Uppsala men arbetar i Kristianstad. Det är ungefär 60 mil däremellan och det tar mig 6 timmar att resa från dörr till dörr. För det mesta tillbringar jag ungefär 3 nätter i veckan i Kristianstad, men ibland blir det mer (om jag har mycket undervisning) och ibland blir det mindre.

En konsekvens av pendlandet är att jag hittills har svårare att hitta tid till kreativa projekt, eller i alla fall till kreativa projekt som jag vill skriva om här på bloggen. Men häromdagen tog jag i alla fall tag i plåtsaxen och gjorde färdigt en oro att hänga i köksfönstret i Kristianstad.
Ringen som oron hänger i är klippt från en burk bohusmatjes. Resten kommer från Coca Colaburkar som kompletterats med fyra Coca colakapsyler. Tanken var alltså att ha en oro som är mestadels röd på utsidan och silverfärgad på insidan. Nu återstår att hänga upp den och se om den passar där jag planerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar