I den här bloggen samlas spretiga infall och kreativa idéer


lördag 23 mars 2013

Ordmoln

Jag omger mig med ord just nu och hinner inte med så mycket annat kreativt. Stickningen ligger och väntar på att bli klar. Ett broderi där jag testar nätbottenstygn ligger halvfärdigt. Det finns möbler att måla och annat att fixa.

Jag får ta mig en kopp kaffe istället.
Tre av mina artiklar som ett ordmoln
Det här med att skriva är väldigt intressant. Ibland bara rinner orden ur mig och fingrarna hinner knappt med att hitta rätt tangenter innan tankarna farit iväg och formulerat nästa mening. Ibland är det segt som sirap och det är enbart vilja som får mig att sitta kvar och nöta, nöta, nöta.

Då kan det hjälpa med ett äpple!
Tre av mina artiklar som... äpple!
Jag har valt att sitta hemma och skriva färdigt min avhandling. Det har lett till att det mest är hunden jag pratar med på dagarna. Ibland får jag social klåda i kroppen och måste träffa folk för att komma ur min bubbla. Då har jag märkt att jag nuförtiden mest bara kan prata om det jag skriver! Jag är som en skiva som hakat upp sig: jag bara pratar hem- och konsumentkunskap, mat, elever, lärare, teorier, metoder, tidskrifter, bla bla bla.
Tre av mina artiklar som pratbubbla = jag just nu
Om några månader är det över och jag får tid över att göra annat, prata om annat, äta och sova något annat. Men just nu är det detta som gäller, till hundra procent.

Ordmolnen har jag skapat på http://www.tagxedo.com/, en lagom avkoppling.

1 kommentar:

  1. gå in i din skrivarkokong!!! Det behövs förmodligen - skönt när det är över kan jag tro samtidigt kommer nog saknaden också...

    SvaraRadera