I den här bloggen samlas spretiga infall och kreativa idéer


söndag 16 februari 2014

Stickad krage

Det var rysligt blåsigt i Kristianstad när det var vinter så jag tänkte att jag behöver en stickad krage av tubkaraktär att dra upp över huvudet. På den fantastiskt inspirerande butiken Yll och Tyll i Uppsala fixade jag ett mönster och garn.
Stickprojekt
Från början hade jag föreställt mig en grå tub med vridna flätor, men väl i butiken föll jag för denna röd-vita variant med lus-&-stjärn-mönster. Man stickar först mönstret och sedan en massa centimeter med resår. Nu verkar det visserligen som om våren redan är i antågande i Skåne, och faktiskt i Uppsala också, men jag stickar på ändå. Vintern och kalla vindar kommer väl tillbaka någon gång antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar