I den här bloggen samlas spretiga infall och kreativa idéer


onsdag 21 november 2012

Nygamla spår

Mums, efterrätt
Under det dryga år som jag har gjort annat (än sysslat med doktorandstudier) har nya traditioner startats på institutionen. Ikväll fick jag vara med på en mycket trevlig sådan: doktorandmiddag. Först hade vi ett ur mitt perspektiv givande seminarium om en artikel som jag arbetar på, och sedan lagade vi god middag tillsammans.
 

Emma, Anette och Elin
Det blev trerätters. Först en mango och räksallad med sting. Jag brukar ju inte vara så förtjust i sting i maten, men det här var riktigt gott. Lite koriander och avokado också. Smaskigt.
Nicklas och Marie
Till varmrätt ordnade vi en mustig fisksoppa. Men det måste ha varit ett drygt recept, för trots att vi åt med god aptit fanns det lunch kvar till många.
Malin och Elin
Till efterrätt blev den sorts bärtartlett med vaniljsås och hemgjord lakritsglass med citron och en lakritssås till det. Jag ser redan fram till nästa tillfälle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar