I den här bloggen samlas spretiga infall och kreativa idéer


tisdag 31 januari 2012

Halmdockor


För några år sedan fanns en beskrivning av hur man kan göra en halmdocka i tidningen Hemslöjden, nu finns den på 365 saker du kan slöjda. Det här var lockande och som tur var fanns halm hemma som tidigare inköpts från Halmens Hus. Jag gjorde fyra stycken som numer hänger bredvid ett fönster i vardagsrummet. Den med vit "klänning" ovan är lite mindre än de andra tre.


Det var väldigt roligt att göra dessa dockor, och jag tycker att de nästan ser lite ryska ut!


Men just den här (ovan) ser kanske mer ut som en bagare med sin höga, vita hatt! De två vita har "klänning" i vitt linne medan de två andra har av rött och grönt kläde.


Till applikationerna har jag använt klädespill (som jag alltid samlar i en låda, nästan allt jag klipper bort sparar jag till en annan gång, jag vet ju aldrig vad jag kan behöva dem till!), pärlor och paljetter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar