I den här bloggen samlas spretiga infall och kreativa idéer


söndag 5 augusti 2012

En halvvante klar

En färdig
Experimentet med halvvanten fortsätter och jag är ganska nöjd. Förbättringar som kan göras: en aning bredare mudd, en aning kortare upp till tummen, en aning kortare upp på fingrarna. Men på det stora hela är jag övertygad om att det blir en utmärkt bilkörningsvante. Nu ska jag bara göra en till.

Idag fick jag inspiration från Sätergläntan. Åsa och jag for dit för att hämta hem min mamma som varit på kortkurs. Det är alltid kittlande för kreativiteten att gå runt där tycker jag. Någon gång i framtiden kanske jag åker dit på kortkurs själv!? Det vore kul att lära sig slöjda i trä eller metall tycker jag, det ligger liksom så lång bort för mig att jag inte tror att jag kan erövra det utan lite handledning.
Åsa vid Sätergläntan
I Sätergläntans butik passade jag på att köpa Ann-Mari Nilssons bok Sticka halsdukar, kragar, snibbar!, lite band och en stickmätare (eftersom den jag har ständigt verkar få fötter).

Nu är lapptäcket på auktion på Tradera: AUKTION.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar