I den här bloggen samlas spretiga infall och kreativa idéer


fredag 29 juni 2012

Kul i matbutiken

Jag tycker att det är roligt när man hittar små underligheter i mataffären, och när jag kommer ihåg tar jag fram kameran för att dokumentera lustigheterna. Idag hittade jag denna:
Drogläsk?
Man kan fråga sig om det är denna nya innedrogen? En favorit sattes upp i juli förra året när det var så väldans varmt att alla människor verkade köpa glass:
Glassmonstret
Det väcker min fantasi att höra talas om glassmonstret. Hur ser det ut? Var bor det? Äter det något annat än glass? Är det ett snällt eller ett elakt monster?

En gång såg jag en helt ny sorts müsli som kanske inte är så hälsosam:
Fullkornsgodis?
Nog för att jag har hört talas om vilseledande marknadsföring, men är inte det här att gå lite väl långt?

En annan tveksamhet är denna:
Plazmakex?
Vad gör man plazmakex av och hur smakar de egentligen? Hur mår man i magen efter att ha ätit dem?!

Nog med lustigheter i butiken. Idag såg jag att min fina ros Winchester Cathedral har slagit ut.
Winchester Cathedral

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar